• CATS
  • Posts
  • The Crypto Insider PRO #30: Game-ificarea plictisitoarei vieti cotidiene

The Crypto Insider PRO #30: Game-ificarea plictisitoarei vieti cotidiene

Disclaimer: Tot ceea ce scriem in newsletterul “The Crypto Insider PRO” e o radiografie a industriei asa cum o vedem noi, prin prisma informatiilor care sunt publice pentru toata lumea. Nu suntem in masura sa dam sfaturi investitionale nimanui, prin urmare ceea ce faceti cu propriul capital este o decizie personala.

Inainte de toate, un aspect tehnic: pentru ca e-mailul e destul de lung, Google il va taia si va afisa un mesaj pe care trebuie sa dati click pentru a vedea tot e-mailul intr-o noua fereastra.

Interesting stuff:

  1. Incepand de ieri, newsletter-ul nostru in limba engleza, The Crypto Insider Report a devenit ALTCEVA. Acesta nu mai este doar varianta tradusa a celui in romana ci e un produs de sine-statator unde o sa puteti gasi articole scrise de Evelyne, Mihnea, Cosmin si Raz. Primul numar e aici. Nu ar fi misto sa ajungem in top 10 substack cu doua newslettere? :) Subcribe, guys!

  2. Am inregistrat acum cateva saptamani un podcast impreuna cu Tudor, elev la liceul pe care eu l-am absolvit. Ulterior, pentru ca podcastul le-a fost refuzat de conducerea autocrata, s-au repliat, au schimbat numele si tot l-au facut. Am vorbit despre crypto, viata si cat de prost mai eram prin liceu. Vlad Mercori at his best.

 

The Boring $tuff

Cea mai buna definitie a web3-ului am gasit-o in raportul de la Messari ( pagina 92 daca sunteti curiosi sa cautati acum si nu mai puteti astepta pana cand echipa Stakeborg il va traduce in limba romana :) - "Web 3 gives us the chance to upgrade networks into crypto asset centered economies, and build systems where the incentives of network owners, network participants, and thirdparty developers are fully aligned.”

Daca web1 a fost despre construirea infrastructurii, web2 a venit cu o multitudine de networks care au conectat "oamenii de pe internet" si, concomitent, le-au schimbat iremediabil modul in care s-au raportat la concepte cheie precum: social, prietenie, viteza sau business. "Network effects" a devenit keyword-ul care nu putea lipsi din pitch-ul unui startup din Silicon Valley.

Problema e ca pana acum toate beneficiile ( si datele ) se strang la cei care au pus in functiune aceste networks iar eu care nu platesc de facto nimic pentru a folosi Facebook sau Twitter, contribui in realitate la perpetuarea acestora si la impamantenirea modelului lor de business.

Pana sa apara web3 cu toti am crezut ca e one way street si ca asa va fi totul pe viitor: un tradeoff in care noua nu ne mai pasa ca acesti colosi ajung sa controleze opinia publica atat timp cat ne ofera lopatica si galetusa sa ne jucam linistiti in nisip.

Web3 va transforma networks in economies via crypto. Tokenii astia atat de huliti de cei care traiesc si gandesc analog, believe it or not, vor schimba modul in care ne raportam la internet. Avem nevoie de tokens sau NFTs? In teorie, nu. In practica, faptul ca acestea adauga un layer de trustless face ca apucaturile din web2 sa planeze mai putin ( spre deloc) in web3.

In plus, comunitatea in web3 are puterea de a-si crea propriile artefacte. Pentru cei care au Bored Apes, respectivele imagini nu sunt doar niste NFTs sunt focul la care tribul se incalzeste si la acel foc fiecare are voie sa vina si sa isi pregateasca orice fel de prada atat timp cat cadreaza cu profilul grupului. Fiecare nou element devine parte a intregii povestii si imaginarul comun o absoarbe mai repede ca in orice alta epoca a internetului.

De asta DAOs vor juca un rol determinant in web3. DAO-urile vor duce conceptul de comunitate mai departe pentru ca economiile acestora vor fi composable, adica altele se vor construi peste cele deja existente. Sub-DAOs ( sau care le va fi numele) sunt inerente upgrade-uri ale unei comunitati din crypto care a inteles valoarea unui DAO.

Imbinarea dintre creativitatea oamenilor care se strang in jurul aceluiasi foc si posibilitatea de a-si propria economie ne va gamifica viata facand-o nu doar mai interesanta, dar si mai plina de oportunitati.

Join a DAO.

Vlad

Video Update-ul de saptamana asta e aici.

==========

Stay Curious

Time billionaire

In lumea crypto (aproape) toti ajungem cumva sa vorbim de milioane. Daca totusi nu vorbim, cel mai probabil ne gandim la “primul nostru milion”.

Pentru ca majoritatea nu ne-am nascut intr-un mediu in care educatia financiara sa fi fost unul dintre cele mai importante lucruri, din pacate, noi stim ca vrem, dar nu intotdeauna stim macar ce vrem. Iar de multe ori nu avem notiunea a ceea ce pot insemna cu adevarat unele cifre. Nu mai stiu unde ascultam la un moment dat ca atunci cand se prezinta stiri in care se vorbeste despre X-lescu ca a fost condamnat pentru ca a luat spaga zeci de milioane de whatever, impactul nu e atat de mare ca in cazul unuia caruia i-a fost renovat apartamentul sau a primit mita nu stiu ce masina. Pentru ca e mult mai usor sa intelegem lucruri despre care putem face o comparatie.

La finalul raportului Messari pe 2022 exista un link catre un articol de-al lui Pomp - Time Billionaire. Absolut genial. Am pastrat subiectul pentru astazi, fiindca mi s-a parut ca e nevoie sa ajunga la cat mai multi dintre voi.

Intr-un podcast pe care Tim Ferris l-a avut cu Graham Duncan, co-founder la East Rock Capital(peste 2 miliarde $ AUM), Graham a introdus termenul de time billionaire. Si spunea ca oamenii nu inteleg diferenta dintre milionar si miliardar. Ca sa fie mai usor, a facut analogia cu secundele. Un milion de secunde inseamna cam 11 zile. Un miliard de secunde inseamna putin peste 31 ani. Cred ca vazusem prima oara asta in cartea lui Tony Robbins - Money, Master The Game. De fiecare data cand (re)citesc, continui sa ma minunez.

Speranta medie de viata la nivel mondial e de 73 ani. In Hong Kong, Japonia, Elvetia, Italia sau Spania e cam de 85 ani. Romania e pe locul 76, cu 76.5 ani. Intotdeauna media e trasa in jos de barbati. Wonder why?! Speranta asta medie de viata a evoluat foarte mult. Prin 1950 media era la 47 ani. In 2000 la 67 ani. Avand in vedere cum evolueaza tehnologia, medicina si banii investiti de oameni precum Jeff Bezos in companii ale caror studii tintesc anti-ageing-ul, e foarte posibil sa ne indreptam curand catre o medie de 100. & beyond.

Miliardar in $ sau miliardar in secunde?

Warren Buffet are o avere de 113 miliarde $. Daca s-ar putea, probabil multi ar face schimb de cont cu el. In acelasi timp are si 91 ani. Vreo 3 miliarde de secunde. Daca ar veni la pachet schimbul de conturi, atat cel de $ cat si cel de secunde, majoritatea ar spune pas. Pe buna dreptate. Si atunci, ce e mai important?

Aseara, in AMA-ul pe februarie, i-am prezentat pe noii nostri colegi - Matei si Shinmen. Smart as fuck & young as fuck. 20, respectiv 24 ani. Ei mai au in fata vreo 2 miliarde de secunde. Fiecare. E no brainer oportunitatea asta cu care vine crypto pentru cei care au acum 20-30 ani. Doar ca nu vine doar pentru ei. Cei care au azi 50 ani mai au in fata 1 miliard de secunde. Fara sa luam in calcul cresterea sperantei medii de viata. Si atunci, de ce ne grabim? Pentru ca intram intr-o morisca. Supraevaluam ce putem face intr-un an si subevaluam ce putem face in 10 ani. Mai ales 10 ani in crypto:

 

Desi suntem, nu ne gandim la noi ca la time billionaires. Ci gandim in $. Daca nu am face schimb de varsta cu Warren Buffet, oare de ce ne e atat de usor sa ne vindem anii in calupuri de 5 sau 10 la job-uri care nu ne plac? Probabil pentru ca ii vindem acum. Daca ar trebui sa ii vindem la 75, nu am mai face-o.

Daca ati citit noua varianta a newsletter-ul in engleza, (in afara de faptul ca toti 4 au ridicat stafeta), Evelyne si Mihnea au vorbit despre oamenii care pleaca din companii traditionale catre crypto startups si studiile facute de companii mari care arata potentialul cresterii in urmatorii ani. Mai in gluma mai in serios, cei care suntem pe aici, probabil avem deja 10 ani de experienta:

 

Oportunitatile in 2022, in special in crypto, Web3, NFTs & DAOs chiar sunt unele generationale, atat dpdv a upside-ului pe care il putem avea pentru generatiile urmatoare dar si pentru ca toate generatille trecute nu s-au intalnit cu astfel de posibilitati cumulat. Acum 100 ani speranta medie de viata era de 2 ori mai mica decat astazi, si regii sau cei mai bogati oameni aveau acces la servicii medicale mult mai slabe decat are astazi un om normal.

Iar faptul ca in calatoria asta suntem conectati la o comunitate cu principii si valori asemanatoare, faptul ca ne intalnim deja IRL si legam prietenii dincolo de userii pe care ii avem pe Discord, bifeaza inca un capitol foarte important:

Exista un studiu cu subiectul “health#, de la Harvard, inceput in 1938, desfasurat pe mai mult de 80 ani, care continua si astazi. Peste 200 studenti au fost initial inclusi in studiu, iar pe masura ce anii treceau au fost incluse si alte categorii, inclusiv rudele acestora. Scopul a fost sa existe cat mai multe date asupra sanatatii si longevitatii oamenilor, de-a lungul unor perioade cat mai lungi. S-a inceput cu studentii de la Harvard, pentru a vedea in ce fel este influentata sanatatea de cariera pe care o are fiecare, de nivelul de financiar la care ajung, de educatie, samd. Rezultatul cel mai relevant al studiului a fost ca sanatatea si fericirea oamenilor e cel mai mult influentata de calitatea relatiilor.

Cei care erau cei mai multumiti de relatiile pe care le aveau la 50 ani, erau cei mai sanatosi la varsta de 80 de ani. Toate relatiile. Atat cu partenera/ul de viata cat si cele cu prietenii, interactiunile in comunitati, etc. Exista si un discurs Ted Talks al lui Robert Waldinger, asupra a ceea ce inseamna o viata buna, pe baza studiului de la Harvard. Are peste 22 milioane de vizualizari:

 

Si, daca nu aveti planuri in weekend-ul asta, inainte de interviul de maine cu Haseeb, filmul In Time s-ar putea sa fie unul care sa va aduca o perspectiva interesanta:

 

Si daca avem timp, mindset-ul si compania potrivita, restul se rezolva. Scria Vlad in PRO-ul #17 ca de la $2000 pana la $70.000+ e nevoie de 3 proiecte succesive care fac 3.5x. Adaug eu: patru proiecte pana la $300.000. La ce se intampla in DeFi, $300k pot aduce lejer 10% pe an. Adica $30k. Sau $2.5k lunar. E o suma suficienta din care poate trai decent o familie intreaga. Mai ales daca esti time billionaire. Si crypto educated.

Pana atunci,

Ramaneti curiosi,

Endi

=================

Prin ochi institutionali

Metaverse - o piata cu o valoare potentiala de $8 trilioane

Unul dintre elementele spatiului Web 3.0 este constituit de metaverse, o comuniune de medii online unde oamenii pot socializa, lucra, explora sau juca, luand forma unor avatare. O echipa de research de la Goldman Sachs se opreste la analiza acestui segment intr-un raport recent unde evidentiaza modul in care se raporteaza companiile la metaverse, costurile necesare dezvoltarii infrastructurii hardware si software necesare, cateva use cases actuale si potentialul pietei in termen de monetizare/value. Raportul este intitulat: “Framing the Future of Web 3.0: Metaverse Edition”.

Ce reprezinta metaverse?

Metaverse este un termen inca ambiguu, ce vrea sa reprezinte un spatiu aflat intr-un proces continuu de formare, schimbare si adaugare de oportunitati de relationare. Este posibil ca pe viitor termenul sa capete o cu totul alta forma, chiar daca Facebook si-a schimbat numele in Meta. Metaverse reprezinta o iteratie 3D a internetului unde utilizatorii vor putea intreprinde o varietate de activitati, in mare parte comune cu lumea fizica. Activitatile ce se pot intreprinde sunt variate si includ, socializarea, learning, gaming, shopping, si altele. In metaverse, experientele din lumea fizica pot fi transpuse intr-un mediu virtual cu elemente de virtual reality sau augmented reality (device-uri VR/AR, haptic feedback gloves). Spatiile din metaverse sunt comune si continue, in sensul ca acestea nu inceteaza sa ramana in “viata” odata ce un utilizator nu le mai foloseste, aidoma unui Zoom call. Spatiile sau locatiile unde se desfasoara diferitele activitati sunt dezvoltate de catre creatori, ce pot fi entitati mai mult sau mai putin cunoscute.

Metaverse-ul implica si o economie digitala, unde utilizatorii pot crea, cumpara si vinde bunuri / servicii. In forma sa idealista, metaverse-ul ar urma sa fie interoperabil, iar utilizatorii vor putea sa isi porteze lucrurile virtuale (avatar, haine, masini, etc.) de pe o platforma pe alta.

Cum vad companiile metaverse-ul si care sunt costurile necesare dezvoltarii sale

Viziunea lui Mark Zuckenberg, CEO Meta Platforms, asupra metaverse-ului include un spatiu unde utilizatorii vor putea avea experiente cat mai personale, fiind transpusi in acel mediu cu ajutorul unor device-uri AR (ex. Oculus Quest). Obiectele din realitatea fizica vor fi holograme in aceasta lume. Zuckenberg considera ca multe entitati vor lucra cot la cot in construirea metaverse-ului, incluzand companii, creatori, legiuitori, antreprenori, etc. Pentru a sprijini dezvoltarea acestuia, open standards si interoperabilitatea sunt elemente cheie, iar noi forme de guvernanta vor aparea in viitor. In viziunea sa, metaverse-ul se va defini in urmatorii 10 ani, iar pe termen scurt utilizatorii vor experimenta aceasta lume digitala prin aplicatii 2D, citand exemple din zona de commerce (achizitii de produse digitale) sau entertainment (evenimente digitale). Similar cu cresterea mobile internet, adoptia de AR si VR va fi un factor declansator in dezvoltarea ecosistemului.

David Baszucki, CEO Roblox, vede metaverse-ul ca un spatiu comun ce poate fi accesat de pe diverse platforme. Tim Sweeney, CEO Epic Games, prevede ca spatiul va oferi oportunitatea utilizatorilor sa interactioneze cu diverse branduri, dar si intr-un mod inter-personal (*cough* inter-avatar) sub forma unor arii variate de activitati ce vor depasi domeniul gaming. In viziunea sa, metaverse-ul va fi construit pe baza unui content dezvoltat de utilizatori (UGC=user-generated content), iar economia din acest spatiu va fi una libera si echitabila in care toti utilizatorii pot participa, pot sa creeze wealth si vor putea fi recompensati. Toti participantii in acest ecosistem, fie ca sunt utilizatori, branduri sau dezvoltatori, vor fi pe picior egal. CEO-ul Nvidia, Jensen Huang, a definit Metaverse-ul ca fiind o extensie 3D a internetului din ziua de azi si se asteapta ca economia virtuala sa fie mult mai mare decat cea prezenta.

Pentru a cuantifica nivelul de costuri necesare pentru a dezvolta acest spatiu virtual, analistii de la Goldman Sachs precizeaza ca o parte semnificativa din costurile dezvoltarii Web 3.0 vor fi prinse in imbunatatirea infrastructurii Web 2.0 (similar cu ce s-a intamplat la trecerea de la Web 1.0 la Web 2.0). Datorita complexitatii estimarii acestor costuri, autorii s-au oprit asupra raportarilor noului segment Facebook Reality Labs pentru a intelege mai bine ce presupun aceste investitii. Facebook Reality Labs include elemente de hardware si software AR si VR. Managementul a oferit guidance ca acest segment va avea pierderi de $10 miliarde la nivel de profit operational (EBIT) in 2021 - din raportarile din zilele trecute, am putut observa ca acest guidance s-a adeverit.

Meta Platforms intentioneaza sa investeasca in:

  • Infrastructura de data centers: in ultimii 10 ani, Meta a investit $17 miliarde in 14 data centers in SUA si $4.1 miliarde in 4 data centers pe plan international. Au 48 de centre active si inca 47 in dezvoltare, anuntand 70 de centre aditionale in urmatorii ani.

  • Iteratii viitoare de produse si content VR si AR: in 2017, Zuckerberg a mentionat ca planuieste sa investeasca $3+ miliarde in produse VR in urmatoarea decada.

  • Angajari de personal: la 31 Martie 2021, Meta avea 10,000 de angajati ce lucrau la dezvoltarea produselor si serviciilor AR si VR, 1/6 din totalul de angajati la nivel global. Recent, managementul a anuntat ca au in plan sa angajeze inca 10,000 de persoane in Europa pentru segmentul Facebook Reality Labs pe parcursul urmatorilor 5 ani.

  • Costuri legate de dezvoltarea responsabila a produselor: referitoare la elemente de privacy, safety, integrity sau inclusion. In Septembrie 2021, Meta a anuntat planuri de investitii de c.$50 de milioane in parteneriate globale pe urmatorii 2 ani in acest scop.

  • Costuri cu creatorii de content: in cadrul evenimentului 2021 Connect, Meta a anuntat ca va finanta un fond de c.$150 de milioane ce fi dedicat acestui segment.

Pornind de la aceste date, analistii de la Goldman Sachs au estimat costurile de investitie necesare dezvoltarii spatiului. Pentru acest exercitiu au luat in considerare companiile listate la bursa ce sunt incluse in META ETF impreuna cu companiile private din zonele de gaming, AR si VR ce au desfasurat o runda de finantare. Astfel, aplica un procent din market capul total al META ETF (in mod normal acest procent s-ar aplica veniturilor totale) pe care il estimeaza ca fiind destinat investitiilor in metaverse la care adauga o aproximare a totalului finantarilor din piata privata. In 2021, c.$10.4 miliarde au fost ridicate pe segmentele mentionate anterior pe piata de private VC funding. In tabelul de mai jos, valorile de 1%-10% reprezinta investitiile ca % din market capul total al META ETF, iar pe verticala valorile de $10 - $100 miliarde reprezinta aproximarea nivelului de finantare in spatiul privat. Astfel, analistii GS ajung la un range de c.$135 miliarde - $1.35 trilioane in volum de investitii insa, precizeaza ca un scenariu mai realist implica un nivel al costurilor de $135-700 de miliarde pe baza unor presupuneri legate de investitiile desfasurate de Meta Platforms pe urmatorii trei ani.

Use cases actuale in metaverse

Use case-urile actuale sunt variate chiar daca ne uitam la ce servicii ofera companiile din afara sferei blockchain:

  • Gaming si activitati conexe: piata de gaming este extrem de efervescenta si intr-o continua crestere. Generatia noua de gameri pun un mai mare accent pe elemente sociale si lumi virtuale incluse in experienta de gaming.

  • User-generated content si avatars: utilizatorii incep sa caute note diferentiatoare in imaginea lor virtuala prin modul in care se prezinta, ce obiecte detin acolo, etc.

  • Use cases in zona de entertainment, retail, advertising, sports si education: mai jos avem o lista de experiente virtuale si diverse colaborari cu branduri de pe Roblox, Fortnite si Minecraft.

  • Tabelul de mai jos evidentiaza oportunitatea si posibilele use case-uri (monetizable) pe fiecare verticala. TAM reprezinta piata totala adresabila, iar digital penetration este nivelul de activitate in termeni valorici de pe fiecare segment care a trecut in mediul digital.

Potentialul pietei - piata totala adresabila (TAM)

Raportul estimeaza potentialul pietei metaverse la aproximativ $8 trilioane. Analistii ajung la aceasta valoare pornind de la o aproximare a economiei digitale la nivel global, aplica un coeficient procentual ce reprezinta activitatile economice care se vor muta din spatiul digital in metaverse, iar la urma presupun o rata de crestere a pietei totale datorate specific activitatilor din metaverse (anumite produse si servicii vor fi oferite unic in metaverse, practic vor avea o economie si o piata proprie, nefiind nevoie sa canibalizeze piata digitala corespunzatoare). Astfel, economia digitala reprezenta 15.5% din PIB-ul global in 2018, iar analistii estimeaza ca aceasta a crescut cu 125 bps (basis points) pana la 16.75% in 2021, sau c.$15 trilioane. In scenariul cel mai bullish, cand c.33% (o treime) din economia digitala s-ar transpune in metaverse si o crestere a pietei totale cu 50% (datorate economiei dezvoltate exlusiv in metaverse), analistii ajung la a cuantifica piata metaverse la $12.5 trilioane. In scenariul bearish, la o transpunere in metaverse a 15% din economia digitala si un nivel de crestere a TAM de 2.5%, raportul indica o oportunitate pe zona de metaverse de c.$2.6 trilioane. Valorile medii la care se ajunge in urma acestor estimari sunt incadrate in chenarul de mai jos. Astfel, la un nivel de transpunere de 23% a economiei digitale si o crestere de 30% a TAM prin economia oferita de metaverse, se ajunge la o piata in valoare de $8 trilioane.

P.S. De mentionat ca aceste rapoarte intocmite de echipele de research ale bancilor de investitii sunt interesant de urmarit pentru ca principalii lor clienti sunt reprezentati de investitorii institutionali. Aceste echipe de research se opresc deseori la a descrie concepte si piete noi pornind de la corporatiile listate la burse din mai multe motive: (1) in principal, multitudinea de informatii disponibile despre acestea si intentiile viitoare pe care ele le au vs. opacitatea unor companii private (ex. stim ca analiza se putea extinde prin a include diversele activitati ce pot fi intreprinse in The Sandbox sau Decentraland). Unele banci se ocupa cu research dedicat pentru anumite companii publice si au discutii in mod regulat cu managementul acestora - pot astfel sa intreprinda nivele de analiza mai in detaliu pornind de la datele acestora; (2) o mai mare familiaritate a investitorilor institutionali cu companiile listate la burse si usurinta de a sedimenta anumite notiuni si de a formula paralele in gandirea investitionala; (3) alte incentives: de exemplu, extinderea serviciilor de research, routarea unor tradeuri prin deskurile specializate ale bancii respective ori poate reprezenta un selling point mascat in activitati de pitching viitoare.

Razvan

===================

Altcoin Pulse PRO:

DAO Alliance

DAO Alliance, denumit pana de curand DeFi Alliance, este un accelerator Web 3.0 fondat in 2020 de catre Imran Kham si Qiao Wang, avand printre membrii initiali companii ca Volt Capital, Jump Trading, CMT Digital, si Cumberland.

In 2020, cu destul de mult timp inainte de rebranding, DeFi Alliance a pornit la drum cu ideea de a oferi programe de mentoring proiectelor din sfera DeFi si de a le conecta cu liquidity providers si market makers.

Intr-un univers DeFi care abia facea primii pasi in 2020, DeFi Alliance a crescut exponential, avand incluse in programul de accelerare protocoale ca IDEX, SushiSwap, Synthethix, Aave, dYdX sau Kyber Network.

Persoanele din spatele DeFi Alliance au inteles ca una dintre misiunile fundamentale ale crypto a fost intotdeauna o infrastructura financiara deschisa, transparenta si descentralizata, asa ca si-au unit fortele pentru a ajuta la construirea acestui sistem.

Acest incubator a actionat ca o rampa de lansare pentru multe protocoale DeFi, prin faptul ca le-a pus la indemana resursele necesare pentru a-si construi si a-si creste platformele.

In august 2020 Imran Khan anunta un program de parteneri de ecosistem, printre care s-au numarat Kain de la Synthetix, Stani de la Aave si Robert si Calvin de la Compund, pe langa o serie de noi membri in alianta, printre care s-au aflat Alameda Research, FTX, Dragonfly si Delphi Digital.

Cum functioneaza DAO Alliance?

Odata cu tranzitia catre DAO Alliance, incubatorul a adunat $50M de la 300 de contributori, pentru a incerca sa isi atinga misiunea in varianta 2.0, anume aceea de a deveni un “digital startup nation”, care va functiona intr-un sistem descentralizat, care sa sustina proiectele Web 3.0 si care sa atraga in acest univers mai mult de 1 miliard de useri.

Modelul de functionare al sistemului de guvernare inca nu a fost anuntat, dar cert este ca startup-urile din zona de Web 3.0 vor putea gasi in Alliance DAO, in timp, toate resursele si serviciile necesare pentru a-si dezvolta platformele sau ecosistemele, de la marketing, la lichiditate, guvernare sau recrutari.

Modelul de sustinere al proiectelor care se afla la inceput de drum este sub forma unor programe periodice (Cohorts), la care orice startup poate aplica. Daca va fi acceptat un startup in acest program, va beneficia de toate resursele pentru a-si dezvolta platforma si, ulterior, pentru a ajunge sa faca parte din alianta.

Ca orice DAO care se respecta, vom avea si un token lansat pe piata crypto in urmatorul an si, avand in vedere membrii acestei aliante, dar si protocoalele care au trecut prin programele de mentoring (Olympus DAO, SushiSwap, Alpha Finance, 0X, etc.), putem presupune inainte de lansare ca va fi un token care va genera interes puternic.

Concluzie:

Doar misiunea si numele cu rezonanta din spatele DAO Alliance ne spun totul despre viitorul acestui incubator.

Web 3.0, in timp, va avea un impact din ce in ce mai vizibil si puternic asupra vietilor oamenilor de pe toate continentele. Pe masura ce facem pasi mai mari in acest relativ nou univers digital, din ce in ce mai multi dintre noi vor fi conectati si vor putea beneficia de partile pozitive a ceea ce inseamna si va insemna Web 3.

Aceasta se extinde de la costuri reduse, la acces spre o infrastructura financiara transparenta si descentralizata, la un nou sistem de ownership si o multitudine de tool-uri si device-uri care sa ne faca viata mai usoara si confortabila.

DAO Alliance are misiunea de a accelera aceasta tranzitie si nu poate decat sa ne entuziasmeze o alianta de o asemenea anvergura. Pe zi ce trece, crypto redefineste limitele si paradigmele de comunitate, unitate, si competitie si ne arata ca Aave si Compound sau SushiSwap si Uniswap nu sunt neaparat competitori, ci sunt cate doua vehicule care merg cu viteze diferite in aceasi directie, cea a unei societati globale mai echilibrata si incluziva.

Hustle with passion.

Andrei

=================================

Reply

or to participate.