• CATS
  • Posts
  • The Crypto Insider PRO #31 : Mfers, ILSI/ETH & Crypto SuperBowl

The Crypto Insider PRO #31 : Mfers, ILSI/ETH & Crypto SuperBowl

Disclaimer: Tot ceea ce scriem in newsletterul “The Crypto Insider PRO” e o radiografie a industriei asa cum o vedem noi, prin prisma informatiilor care sunt publice pentru toata lumea. Nu suntem in masura sa dam sfaturi investitionale nimanui, prin urmare ceea ce faceti cu propriul capital este o decizie personala.

Inainte de toate, un aspect tehnic: pentru ca e-mailul e destul de lung, Google il va taia si va afisa un mesaj pe care trebuie sa dati click pentru a vedea tot e-mailul intr-o noua fereastra.

The Boring $tuff

Au existat mai multe discutii cu privire la durata pool-ului ILSI/ETH si pe buna dreptate avand in vedere ca au fost doar 8 epoci fata de cele 125 de la standard/usdc. Marti se incheie ultima si, dupa cum am anuntat anterior, pool-ul se va prelungi pentru ca e important ca lumea sa poata cumpara ILSI de pe Sushi. 

Inainte de a intra in detalii, vreau doar sa punctez ca s-au mintat in Tokensets aproximativ 27.000 de unitati de index in aproape 2 luni. Ca sa avem o imagine daca e mult sau mai putin, Bankless BED Index are putin sub 30.000 desi Bankless e un mamut cu 130k de subscriberi doar pe Youtube si 100K+ la newsletter-ul lor. + ca a inceput cu 6 luni inaintea noastra. 

Rewards-urile acum sunt 15.000 $STANDARD pe saptamana,  dar pentru urmatoarele 12 epoci, reward-ul se va reduce la 4.000 $STANDARD. De ce o scadere asa mare? Exista cateva argumente punctuale in sensul asta.

Avem in prezent echivalentul a $4.500.000 USD in pool. Daca e sa facem o comparatie, MetaVerse Index ( MVI ), cu un marketcap de 31.000.000 USDT are doar 1 milion, iar DPI cu un mcap de 40 de ori mai mari decat ILSI are cu doar 40% mai multa lichiditate in pool-ul de pe Uniswap. 

Mai exista apoi si topicul numit mercenary capital, cei care vand in fiecare saptamana rewardsurile impingand astfel oferta semnificativ peste cererea pe care suntem capabili, deocamdata, sa o generam. Problema nu e ca pretul scade ( sanse bune pentru ca noi oameni sa intre la preturi decente) ci ca profiturile se duc la niste indivizi care nu sunt interesati de ce facem noi la StakeborgDAO. 

Al treilea argument, dar legat de cel anterior, e dramaluirea corecta  a tokenilor. 4% pe saptamana inseamna un APR din 3 cifre. Ne dorim sa "imprastiem" tokeni in piata, dar nu oricat si oricum, mai ales ca suntem in pragul lansarii guvernantei deci cel mai important obiectiv ombilical legat de numarul de $standard din piata tocmai ce urmeaza sa fie atins. 

Cum am ajuns la 4000? Mai jos e simularea finala, pe baza careia am delimitat terenul pentru urmatoarele 3 luni. 

Prima coloana e pretul la $standard ( pentru ca WAY-ul e calculat vs pretul la $standard in dolari) in timp ce pe orizontala e posibila lichiditate. La intretaiere e WAY-ul. Mai precis: daca exista lichiditate de 4.7 milioane si pretul unui $STANDARD este 12.11, WAY-ul la ILSI/ETH va fi 1%. La fel, daca pretul e $25.00 si lichiditatea 2.000.000, WAY-ul e 5%. 

Un ultim argument este lansarea unui nou index in perioada urmatoare, index care la randul lui va avea nevoie de un pool si lichiditate. 

Am hotarat sa fie 12 saptamani si nu mai mult intrucat supply-ul inca mic si destul de concentrat ( vom vedea un prim nivel de maturitate, pe la 10%) ar putea sa favorizeze swing-uri care sa forteze volatilitatea lichiditatii prin pool-uri, scazand semnificativ predictibilitatea.  

Ca sa concluzionez, masura de a reduce reward-urile pleaca de la necesitatea descurajarii capitalului mercenar pe fondul lansarii guvernantei cu luarea in calcul a lichiditatii decente necesare pentru ca pool-ul ILSI/ETH sa poata oferi posibilitatea micilor investitori sa cumpere cu un spread cat mai mic. 

==========

Stay Curious

Hello mfers

Artistul/echipa din spate, utilitate si roadmap. Sunt lucrurile despre care, alaturi de Cosmin, vorbesc cel mai des la It’s NFTime. Inainte de toate, artistul, sau echipa din spate, atunci cand/daca sunt asumati, ajuta cel mai mult la credibilitatea unui proiect. E cineva asumat sau nu? Exista o reputatie pe care se poate construi? Apoi, utilitatea si roadmap-ul. Promite ceva proiectul respectiv? Face ceva IRL sau in Metaverse undeva? Ei bine, utilitatea si roadmap-ul, pana sa se intample, sunt doar niste promisiuni. Nimic concret. Doar ca, ne ajuta pe noi sa avem mai multa incredere, sau, dimpotriva, sa ne-o pierdem total, in functie de ce se intampla o data cu trecerea timpului. 

Daca NFTs in general sunt poarta cea mai usoara de intrare in crypto, asa sunt la nivel mai nisat si unele dintre proiectele de NFTs care au asumate lucrurile de mai sus. Sunt mai usor de explicat, mai usor de asumat si mai usor de acceptat. Dar daca nu exista nici utilitate si nici macar un roadmap? Atunci back to the basics. Macar sa existe un vibe:

 

Ieri, povestind cu Cornel, mi-am dat seama ca e totusi greu sa explici vibe-ul asta. Mai degraba il simti. Sau nu. E mult mai usor dupa ce/daca vibe-ul devine cultura. Atunci e acceptat cu mult mai putine intrebari. Hai sa vedem cum explicam totusi vibe-ul si acel gut-feeling inainte sa devina cultura. 

Pe 30 noiembrie a fost lansata colectia mfers. La 0.069 ETH/buc. Sold out in 10 minute. A fost gas war. In medie, doar gas-ul a costat de 3 ori mai mult, ajungand la 0.25-0.3 ETH mintingul pentru un mfer. Au stat o perioada la 0.15 - 0.2 ETH si apoi, au inceput sa aiba cresteri constante, fiind azi aproape de 2 ETH floor price-ul:

Cu peste 100k followeri, Sartoshi, artistul din spatele colectiei, e (re)cunoscut de ceva vreme pe Twitter ca unul dintre cei care comunica cel mai bine prin meme-uri. Chiar le creeaza. Si numele de acolo ii vine - Satoshi + Art. Un om care si-a construit un brand personal foarte autentic in Web3. Daca inca te intrebi ce rahat e ala un meme, ei bine, reprezinta o idee, un comportament, parte a unei culturi, transmisa din om in om si de obicei viralizata. Cele mai multe exemple sunt poze/imagini celebre, peste care punem un text si descriem cel mai bine o situatie. Gasiti o gramada si pe pagina noastra de insta. Cel mai recent viralizat meme in Romania e garsoniera de 11mp de la Cluj. 

Nu cred ca exista ceva mai autentic pentru Web3 decat cultura asta a meme-urilor. Elon Musk stie cel mai bine:

 

Si atunci, la cum ne petrecem toti timpul in fata unui calculator, stand pe Discord sau pe Twitter, cu castile in sau pe urechi, alunecand de pe scaun, oare nu ne reprezinta indeaproape acesti mfers? Sa ne uitam mai indeaproape:

 

 

​​

 

Sartoshi, pe langa faptul ca e unul dintre influencerii de pe CT, e unul dintre cei care intelege foarte bine NFT-urile, avand inclusiv mai multi punksi. Fiind conectat cu mai multi alti owneri de punksi. Sau de BAYC. E ca si cum, IRL, faci parte din top 300 Capital, sau esti un membru intr-un club de business/golf, sau esti un sportiv/artist de top, etc. Ceilalti te recunosc si ai acces la ei. Adica pe de o parte ii ai alaturi si pe cei care influenteaza crypto twitter, dar si pe cei care iubesc cultura asta si sunt followeri. Ti-ai creat deja un branding personal si lansezi un produs fix in jurul a ceea ce ai construit. Si le promiti oamenilor…nimic. Nu roadmap, nu airdrop, nu utilitate. Hmmm. Doar parte a unei culturi. Cine mai face asta? Well, crypto punks? Nu doar ca nu au promis nimic si nu au lansat nici un roadmap, dar nici macar IP-ul nu e la owneri. E la cei de la Larva Labs. Cu alte cuvinte, detii punk-ul, dar nu prea poti sa il folosesti cum vrei tu. Cel putin momentan. Sartoshi ce a zis? 

Atat pe LooksRare, cat si pe OpenSea, scrie clar in descriere: “mfers are generated entirely from hand drawings by sartoshi. this project is in the public domain; feel free to use mfers any way you want.” Ultima propozitie ma duce fix cu gandul la un DAO. Voi decideti. Mai mult, nu exista nici macar un cont de Twitter oficial pentru mfers. Nici canal de Discord. Nici token de guvernanta. Nimic. Cu toate astea, a aparut un canal de Discord, neoficial, care numara aproape 7 mii de membri. S-au organizat oamenii. Si-au ales moderatori din comunitate, si-au pus optiunea de verified members, au facut curatenie acolo unde a inceput mizeria, etc. Care-i scopul? Nu e unul declarat. Dar la cum arata lucrurile, vor aparea mai multe scopuri. Nu e nici o diferenta intre ce era la inceput Bored Ape si ce e acum mfers. BAYC venea initial cu promisiunea accesului in The Bathroom, un club select si atat. Ulterior, fiecare om care a adaugat o caramida, fiecare tricou, sneakersi sau skateboard imprimat cu o maimuta, fiecare persoana publica, sportiv sau vedeta alaturata proiectului au facut sa creasca floor price, si de aia si airdrop-ul cu kennels sau cu mutantii inseamna enorm. De aia si tokenul $APE e atat de asteptat.

Am avut un call joi cu moderatorii de pe Discordul nostru, impreuna cu Cosmin si Cornel, si la un moment dat am discutat despre scopul principal al unui om care intra pe canalul StakeborgDAO, unde ar trebui sa ajunga. Eu consider ca scopul principal e sa ramana. Sa nu se piarda. Iar atunci cand va veni momentul lui, sa aiba unde sa puna intrebarea aia care il macina, sa aiba unde sa scrie primul articol care poate se va transforma intr-o cariera, sa citeasca despre educatie financiara, sa invete despre DeFi, NFTs, DAOs, samd. La cate lucruri bune se intampla, imposibil sa nu isi gaseasca fiecare ceva care sa il/o ajute. Fix la fel cred ca e si cu mfers. Atata timp cat esti parte din cultura asta, imposibil sa nu evoluezi. Chiar daca nu ai un mfer. Chiar daca doar mai intri pe Discord. Sau urmaresti fenomenul pe Twitter. Pentru ca deja s-au strans multi oameni care inteleg si contribuie. Merge si fara utilitate si fara roadmap. Atata timp cat exista vibe-ul ala de creativitate:

Intr-un final, toti cei din crypto & Web3 suntem mfers. Chiar daca nu (o sa) avem toti un mfer. Oricum se uita ciudat la noi cei care nu au prins-o (inca). Dar noi, cei care alocam cateva ore pe saptamana, stim ca e ceva mai mult aici. Iar creativitatea colectiva impreuna cu implicarea, bat de departe implicarea individuala. 

Mfers stats

Exista mai multi owneri de mfers care detin si blue chip NFTs precum BAYC:

Sau Punks:

 

Zeneca33 are 35 mfers. Pranksy mai are 29, dupa ce a vandut vreo 40% din ce avea intre 0.69 si 1.1 ETH. A mai vandut el si vreo 1250 BAYC, deci nu e panica. Au avut loc aproape 30.000 vanzari pe secondary market insumand 8500+ ETH(peste 25 milioane $). Povesteam cu Ionut - @1johnny, la The Dinner despre faptul ca stia si el de mfers de la Farokh, care are 22. Intr-adevar, in top 10 wallets exista o gramada de whales care detin in total mai mult de 10% din intreaga colectie. In afara de asta sunt aproape 4900 holders, dintre care peste 3600 detin 1 singur mfer. Diamond hands sunt peste 65%:

 

Desi poate parea ca fara utilitate si roadmap nu exista viitor, pentru unele proiecte s-ar putea ca fix lipsa structurii, implicarea comunitatii si cultura sa faca diferenta. Cei care si-au cumparat un domeniu ens inainte sa stie de airdrop, sunt oamenii care au crezut in vibe-ul asta si au incercat un tool platind cu propriul ETH. Cei care cred in cultura memes, practic si-au asumat ca detin o bucatica din toata miscarea asta, si, daca nu au putut sa fie punksi sau bayc, au ales sa fie mfers. Fie detinand unul sau nu. Asa cum excelent a trantit Gary cu mistourile dintr-o emisiune live(din care au iesit o gramada de memes), piata va decide daca ceva are valoare:

 

Intre timp, desi neasumat, Sartoshi a anuntat un parteneriat(care include un drop) cu Kaleb Johnston, un artist de 20 ani din Noua Zeelanda, creator al Wavelength:

 

Vor ajunge mfers un Blue Chip vreodata? Habar nu am, dar cultura va ramane cu siguranta unul dintre pilonii Web3. Iar daca cititi newsletter-ul asta, sunteti si voi parte din cultura asta. Am vrut sa scriu despre proiect acum, pentru ca eu cred ca e genul de proiect care a prins tractiune. Si de cate ori ma gandesc, tot mai multa dreptate ii dau lui Vlad, cand zice ca nu le poti nimeri pe toate, dar e important sa te uiti la unele proiecte cand piata decide deja ca e ceva acolo. 

Pana atunci,

Ramaneti curiosi,

Endi

=================

Prin ochi institutionali

Crypto Super Bowl - un marketing necesar?

Super Bowl, finala de fotbal american, este cel mai vizionat eveniment in SUA si unul dintre cele mai urmarite la nivel global. A ajuns un eveniment social, parte a culturii americane, care strange o audienta de c.100 de milioane an de an doar in SUA. Anul acesta este luat cu asalt de promo-uri din spatiul crypto si blockchain: FTX, Crypto.com, Bitbuy, eToro sau SoFi pe partea de crypto si Meta Platforms (ex-Facebook), Salesforce sau BudLight pe partea de metaverse pregatesc ads-uri special pentru eveniment.

Finala de anul acesta pentru trofeul Vince Lombardy va avea loc in noaptea dintre duminica si luni la 01:30am ora RO si va reprezenta meciul dintre Los Angeles Rams si Cincinnati Bengals. 

Cateva date despre Super Bowl

Doua puncte de plecare implica reach-ul din punct de vedere al interesului din jurul evenimentului (ex. numarul de oameni care se uita la eveniment) si al doilea pretul platit pentru ca o firma sa poata sa se marketeze in cadrul acestuia (costurile pentru ads) si ROI-ul asteptat. 

Anul trecut audienta a fost de 96.4 milioane, cu 15% mai mica decat in 2020, lucru datorat mai multor factori, printre care si echipele combatante. Audienta de anul acesta este preconizata la a ajunge la 100 de milioane in SUA, interesul crescut reiesind si din ATH-ul atins de media pretului la bilete pentru a vedea meciul de pe stadion (pret mediu de $7,542 conform ticket reseller TickPick, o crestere de 100% fata de pretul din 2017). 31.4 milioane de americani sunt asteptati sa parieze sume in valoare de $7.6 miliarde conform American Gaming Association. Acest metric este influentat si de faptul ca, dupa un caz legal din 2018 in care s-a invalidat o lege federala care interzicea dreptul la sports betting in alte state in afara de Nevada, 33 de state ofera acum dreptul celor interesati de a face sports betting. 

Meciul de Super Bowl este caracterizat de foarte multe ads-uri in timpul jocului. Costul unui ad de 30s a fost intr-o crestere continua in ultimul timp cum se poate vedea si din graficul de mai jos, iar in acest an un slot va costa pana la $7 milioane (un ATH). ROI-ul exact al unei investitii de marketing este greu de calculat deoarece sunt multe spillover effects insa, un articol din WSJ dupa finala de anul trecut mentiona ca sunt date factuale care arata ca promovarea in cadrul Super Bowl este generatoare de business.

Crypto Super Bowl

Crypto.com ruleaza un advertising campaign cu actorul Matt Damon care deja i-a costat c.$65 de milioane din Ianuarie 2020. FTX a format un parteneriat cu quarterback-ul vedeta (si retras) Tom Brady. De asemenea, FTX sponsorizeaza un event, Shaq’s Fun House, care va avea loc inainte de meci si il va avea in centru pe legenda NBA Shaquille O’Neal. Tot FTX va organza un Bitcoin giveaway prin care va oferi o cantitate de BTC egala cu minutul in care ad-ul sau va fi difuzat catre patru castigatori. Platforma de trading din Canada Bitbuy va aloca un sfert din bugetul de marketing pe 2022 pentru ad-ul de la Super Bowl care va avea in centru un baschetbalist de la Miami Heat. Companiile din spatiu au avut costuri de $112.9 milioane pe promo-uri la nivel local in SUA de la inceputul lui 2020, pe langa dealurile de naming rights incheiate cu diverse stadioane sau sponsorizari pentru anumite echipe din diverse sporturi.

Drake a speculat pe o suma de C$1.6 milioane ($1.3 milioane) in Bitcoin pe diverse pariuri in cadrul evenimentului: C$600,000 pentru un castig al celor de la Los Angeles Rams (care sunt considerati drept favoriti, fiind echipa cu mai multa experienta) si $500,000 pe alte doua events, printre care ca receiverul Odell Beckham Jr va avea cel putin un touchdown in timpul meciului. Show-ul de la mijlocul partidei este un eveniment in sine si dureaza intre 20-30 mins. Anul acesta vor performa artisti precum Dr Dre, Snoop Dogg, Eminem sau Kendrick Lamar, cativa fiind si detinatori de Bored Ape Yacht Club. O agentie de sports betting ofera posibilitatea de a paria clientilor pe probabilitatea ca un Bored Ape sa apara pe ecran in cadrul evenimentului. Joi, cota era de 2.10 pentru ca BAYC-ul sa apara in show-ul de la mijlocul partidei (un castig de $110 la un bet de $100). Sansele pentru ca un CryptoPunk sa fie acolo erau de 13.00. Pe partea de metaverse, Meta Platforms va avea un ad cu un caine animatronic cu valente de cantaret ce isi pune ochelarii Oculus Quest si isi continua cariera in metaverse.

Binance este printre numele ce lipsesc de la aceste ads-uri. Intr-o declaratie, un oficial a luat the moral high ground (si probabil si cea corecta) prin care atentioneaza ca firmele competitoare nu acorda atentie si educatiei asupra fundamentelor crypto in ads-urile lor. Bineinteles ca un side-effect al acestor commercials este cresterea awareness-ului general pentru spatiu, iar Binance poate avea de castigat indirect din acest lucru fiind cel mai mare exchange la nivel global.

Efecte si consideratii

Platformele de trading au interes de a creste masa de utilizatori pentru ca modelul lor de business bazat pe transaction fees este dependent de volumul de trading. Un raport de pe Bloomberg Terminal al lui Anthony Rayar si al echipei specalizata pe ETF-uri de la Bloomberg arata ca platformele de trading au adunat peste $50 de miliarde in venituri din tranzactionari in ultimele 12 luni (N.B. au firepower pentru campanii de marketing). Este un revenue de 3x mai mare decat a facut piata de ETF-uri care inglobeaza un volum de 36x de ori mai mare, implicand ca, in medie, platformele crypto au fee-uri mult mai mari decat ETF-urile. Ca o paranteza, intregul raport se vrea sa fie adresat catre SEC pentru a arata inca un efect pozitiv pe care l-ar avea aprobarea unui ETF in state si anume o competitivitate mai mare la nivel de transaction fees.

Avem pe de o parte statut, imagine, awareness, cresterea nr. de utilizatori, un ROI pozitiv (o presupunere, altfel nu ar fi o decizie viabila). Pe patea opusa exista o serie de riscuri. Ads-urile sunt indreptate preponderent spre a introduce noi utilizatori in spatiu, cu un goal de a ajunge la o masa critica. Primul element se leaga de o stare de confuzie in randul noilor participanti: au parte si de crypto ads si de metaverse ads la pachet. Al doilea risc consta in faptul ca noii utilizatori pot fi short-term daca nu este facut mai mult pentru a ii educa in utilitatea si riscurile/volatilitatea spatiului. Optiuni precum Coinbase learn, Binance Academy sau Gemini Cryptopedia sunt deosebit de importante insa, ar trebui suplimentate cu mai multe resurse si tutoriale atat in video cat si in scris. Iar campanii legate de aceste resurse sa fie introduse fie in cele ce ruleaza deja sau in altele noi. Optiunea de a investi (cat si cum/ce alocari) si de a ramane in spatiu este, in final, la latitudinea fiecaruia insa, pe o baza de informatii solida.

Razvan

===================

Altcoin Pulse PRO:

Alchemix

Alchemix este o platforma de lending and borrowing cu o arhitectura unica si ingenioasa, construita pe Ethereum. Intr-o nisa extrem de competitiva, unde regasim Aave, Compound si alte platforme, Alchemix se diferentiaza prin imprumuturi care sunt platite automat, in timp, prin utilizarea la capacitate maxima a asseturilor care sunt blocate sub forma de collateral.

Cum finantele descentralizate se apropie cu pasi repezi de finantele traditionale la diversitatea produselor oferite, platformele care ofera imprumuturi din zona crypto vor fi din ce in ce mai cautate pe masura ce adoptia si interesul pentru acest domeniu creste.

Cum DeFi a avut o evoluie constanta si a ajuns in acest punct prin oameni smart si inovatie, avem certitudinea ca “as we speak”, avem persoane care cauta solutii pentru a optimiza, automatiza si/sau imbunatati orice protocol din acest spatiu. De ce?

E simplu! - Sustinerea financiara primita destul de usor de proiectele din crypto si potentialul urias de returns genereaza un interes foarte mare pentru inovatie. Aici se afla si Alchemix, care “ataca” un segment de piata prin incercarea de a simplifica si automatiza anumite procese din DeFi.

Mai exact, prin Alchemix, userii pot imprumuta asseturi sintetice, folosind DAI sau ETH drept collateral, iar acest collateral este folosit in mod automat de protocol in vaults de pe platforma Yearn.Finance pentru a produce yield si a plati imprumutul. 

Cum functioneaza Alchemix?

Protocolul functioneaza similar cu alte platforme de lending & borrowing dar cu anumite extra features. Userul face un depozit in DAI intr-un vault, cu un collateralization ratio de 200%, deci poate imprumuta 50% alUSD (asset sintetic intr-un peg de 1:1 cu DAI). Mai departe, protocolul foloseste cantitatea de DAI depusa in yDAI valuts de pe Yearn.Finance, iar yield-ul este utilizat pentru a plati datoriile.  

In felul acesta, userii au aces la linii de credit pentru yield-ul care urmeaza sa fie generat, iar lichidari nu ar trebui sa existe decat in cazul in care sunt actionate de catre user, din moment ce datoria pe Alchemix este invers proportionala cu yield-ul produs pe Yearn Finance. 

Pe langa vaults, mai avem un feature numit Transmuter, care, printre altele, mentine un peg de 1:1 dintre alUSD si DAI. In acelasi timp, userii pot deposita alUSD in contractul asociat acestui feature pentru a primi recompense in DAI, si-l pot folosi si pentru a face swap intre DAI si alUSD.

Procesul folosind vault-urile de ETH sunt similare, diferenta fiind ca userii pot imprumuta doar 25% din cantintatea depozitata, in contrast cu 50% folosind DAI.

Fie ca folosest ETH sau DAI, iti poti retrage depozitul initial din protocol odata ce toata datoria este platita, in alETH sau alDAI. 

Tot acest sistem poate functiona doar pe baza lichiditatii oferite de useri, ca majoritatea protocoalelor din spatiul DeFi de altfel. Fie ca vorbim de depozituri in DAI si ETH, de staking, sau liquidity pools. Pentru a atrage lichiditate din partea userilor, platforma ofera rewards in tokenul ALCX. 

Moneda $ALCX:

  • Circulating supply 1.1M - aproximativ

  • Total supply - no hard cap

ALCX este folosita in cadrul sistemului DAO, in care detinatorii pot vota modificari de parametri, noi features, utilizarea fondurilor din trezorerie etc. 

Alchemix este unul dintre putinele proiecte care au apelat la un fair launch al tokenului, lucru care automat genereaza o incredere foarte mare din partea comunitatii interne si externe si creeaza o structura DAO organica pe termen lung.

Mai mult, ALCX este folosit si pentru staking, si in liquidity pools.

Concluzie:

Interesul pentru proiect il putem vedea cel mai bine in TVL-ul generat de-a lungul timpului - aproximativ 1 miliard in acest moment, iar in toamna anului trecut a fost chiar peste 1.5 miliarde. 

Cu toate ca este o platforma relativ noua, Alchemix se adreseaza celui mai complex si avansat ecosistem DeFi (Ethereum), care este intr-o expansiune constanta din toate punctele de vedere. 

Acest lucru ii ofera acces la un flux de interes care poate fi exploatat in orice moment, prin features noi, rewards bune, si, cel mai important, printr-un produs care creeaza conditii mai avantajoase userilor decat alte platforme din aceasi nisa.

Daca introducem in ecuatie sistemul de distribuire a tokenului, modelul de guvernare si investitori printre care se afla si Alameda Research, vedem ca se contureaza un proiect care poate ajunge, in timp, in top 10 TVL de pe Ethereum (Locul 18 in acest moment). Plus ca, Alchemix poate fi integrat si cu alte L1 sau L2 pe viitor, ceea ce ar duce protocolul spre noi dimensiuni care pot oferi useri si TVL. 

Hustle with passion.

Andrei

=================================

Reply

or to participate.